– Feilen er funnet, og det jobbes nå på spreng for å løse problemet så raskt som mulig, skrev BankID på sine nettsider, klokken 15.00.
Klokka 16.25 meldte de at tjenesten igjen var tilgjengelig.
– Feilen ble funnet ganske raskt, men det tok noe tid å rette, skriver BankID.
BankID la først ut en melding om feilen på sine nettsider klokka 14.35, mandag ettermiddag.
– Akkurat nå er BankID ikke tilgjengelig for bruk. Vi beklager ulempen og håper du kan vente litt før du prøver igjen, skrev BankID på sine sider.
Feilen ble også bekreftet overfor Nettavisen av kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes.
– Ja, BankId er helt nede akkurat nå. Både BankID, BankID på mobil og app.
– Vet du noe om når dere er oppe igjen?
– Nei, jeg kan dessverre ikke gi noe tidsestimat på når det er oppe igjen, men vi har fullt fokus på å finne ut av dette, og rette det så fort vi overhodet kan, svarte Kjærnes.