RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bleed vokste 30 prosent i fjor

Sist oppdatert:
Designbyrået Bleed har hatt god fart siden oppstarten i 2000 og mer enn doblet inntektene. Byrået kan fortsatt vise til gode resultater og går nå til nyansettelser.

Stadig økende kundemassen gjør sitt for inntektene, det merker Bleed, som er ferdig med sitt tredje år.

Fjoråret endte med en vekst på over 30 prosent og byrået kan vise til en omsetning på 7,2 millioner kroner. I 2001 omsatte de for fem millioner kroner.

- Resultatet er som budsjettert. Vi startet opp i 2000 og har regnet med en vekst på 30 prosent årlig. Det har vi fått, sier daglig leder Max Jones til Propaganda.

Også driftsresultatet endte med et hyggelig pluss. Mens 2000 kun ga et pluss på 259.000 kroner, kunne Bleed notere seg solide 1,9 millioner i fjor, litt mindre enn de hadde håpet på, innrømmer Jones.

- Det gikk litt saktere mot slutten av året i fjor, forklarer han.

For å håndtere veksten har Bleed ansatt to nye personer. De har ansatt Erik Hedberg fra Sverige, etter at han har vært ti måneder på utplassering hos byrået i forbindelse med siste året på Hyper Island School. Også Kenneth Pedersen er nyansatt i byrået. Han skal jobbe som prosjektleder og teknisk konsulent og har bakgrunn fra Mediafront, lab22 og Modulez. Byrået har også engasjert Heidi Wilhelmsen som trainee, nylig ferdig fra Westerdals Reklameskole.

Totalt består nå BLEED av 11 personer.

- For oss er det viktig å ikke vokse for fort, men heller å ivareta fokus og balanse. Målet er å være en liten, men fokusert enhet som jobber etter nettverksprinsippet der det er nødvendig. Slik kan vi ivareta best mulig kvalitet i alle prosjekter, uavhengig av størrelse.

I et intervju med Propaganda tidligere i uken uttalte styreleder i Scandinavian Design Group, Thomas Høgebøl, at de opplever et stadig større prispress, særlig fra nyetablerte byråer. Max Jones bekrefter også at det er et prispress i bransjen.

- Vi føler at kundene ofte utnytter markedssituasjonen til å presse priser. De vet at byråene har bruk for kunder. Vi taper flere jobber på grunn av at vi har hatt for høy pris og dette presset kommer fra alle kanter, ikke bare fra de små byråene, sier han.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere