RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bli med backstage!

HEKTISK: Styling, siste hånd på verket - og visning.
HEKTISK: Styling, siste hånd på verket - og visning. Foto: Ida Klokk ( Side2 )
Slik blir modellene klare. Se bilder fra visningen.

(SIDE2): Inne i en stor gul bygning på Økern i Oslo, er det mer liv enn man skulle ha trodd.

Her befinner det seg skatere, modeller, champagne, stylister og frisører i full harmoni.

Det er to timer til showet starter, og stemningen er hektisk.

Restylet merke
Visningen arrangeres av One Day, som distribuerer Quicksilver, Roxy, Dragons og Vans.

Dette er verdens ledende core-merke og har tidligere rettet seg mest mot brettsport og skatere. Men nå ønsker de at merket skal relanseres: en kolleksjon for urbane kvinner, med en nytenkende og uavhengig look.

Med seg på laget har de hentet inn stylisten Julianne Fjørtoft.

LES OGSÅ:Disse plaggene må du ha

- Vi har hentet inn nye accesories. Det er en bred kolleksjon, med alt fra strikk til skjorter. Jeg har forsøkt å sette sammen klærne på en annerledes måte, enn det vi er vant til å se. Jeg har fokusert på å skape en ny silhuett. Men det skal fremdeles være salgbart for de kundene merkene allerede har, sier Fjørtoft til Side2.

Mer fra Side2. no: Besøk forsiden

Tonje Lundgård, fra marketingavdelingen i One Day, forteller at de ønsker å endre folks syn på merket.

- Vi vil vise fram at klærne ikke bare er uteklær. Vi ønsker å øke registeret, og vise mer trendy og edgy klær. Det er morsomt å vise fram klær som er kjent for skating og rock 'n' roll på en måte som passer til Londons fashion gater, sier hun.

- Håret skal være vilt
Makeupartisten Charlotte Elveland, som vanligvis driver med hår og sminke ved Jan Thomas Studio, har bestemt seg for å «ta den helt ut» - rett og slett.

Modellene Kine og Louisess hår blir tupert i nærmere en halvtime, før frisøren er fornøyd.

- Det skal se litt vilt ut. Som om de nettopp har vært i bakken. Jeg vil at de skal skille seg ut, og at det skal bli noe helt nytt, sier Elveland til Side2.

Sminken er naturlig, men samtidig fargerik.

LES MER: Smink deg slankere

Begge jentene får glatte ansikter, med transparent foundation. Lyse lepper og friske ferskenfargede kinn.

Øyensminken består av en kraftig farge, i grønt og lilla, og fargen legges kun i globallinjen. Brynene markeres sterkt.

Siste touch på verket er et strøk med mascara.

- Naturlig og lekkert, sier Charlotte.

4050

Etter to timer kan visningen starte.

Variert kolleksjon
I salen sitter bransjefolk, bloggere, media og moteinteresserte.

Det ble presenter en variert kolleksjon. Behagelig, fargerikt og lekent.

Alt fra røffe selebukser, til flagrende ponchoer og bonderomantiske strikkeplagg ble servert på catwalken.

Jentedelen har fått et mer feminint preg over seg.

Guttene viste en naturlig, og avslappet silhuett - som samtidig er stram og alt annet enn formløs.

Klærne var ikke nødvendigvis highfashion, men likevel salgbart for de fleste typer mennesker. Enten du er skifantom eller moteelsker.

- Jeg er veldig fornøyd, sa Tonje Lungård fra One Day etter visningen.

SE BILDER FRA VISNINGEN:

4051

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere