RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Boligannonser ga reklamevekst

Sist oppdatert:
Annonsevolumet i norske aviser vokste med 4,1 prosent i 2003. Stillingsannonser var det rekord-lite av, men bolliger trakk volumet opp.

Tallene er innhentet fra 95 norske aviser av Avisenes felles markedsdatabase, styrt av bransjeorganisasjonen Mediebedriftenes Landsforening.

Eiendomsannonsene utgjorde 22,4 prosent av samlet annonsevolum i avisene i 2003, noe som er en kraftig oppgang fra 18,6 prosent i 2002.

Veksten i boligannonser på 23,8 prosent oppveide nedgangen i stillingsannonser og bilannonser. Stillingsannonsers andel av totalvolumet sank fra 8,6 prosent i 2002 til 6,2 prosent i 2003, mens bilannonsene falt fra 8 prosent til 7,3 prosent i samme periode.

Sortert etter opplagsstørrelse viser tallene at de minste lokalavisene fikk størst økning. Avisene med under 5.000 i opplag hadde en økning på 3,7 prosent fra 2002 til 2003, skriver Kampanje.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere