RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bredbånd gir økt nettbruk

Sist oppdatert:
En ny undersøkelse fra BlueCom, hvor Eirik Lunde er sjef, viser at bredbåndskunder bruker nettet intensivt
BlueCom, et selskap i Catch-konsernet, har nylig gjennomført en spørreundersøkelse blant 2000 tilfeldig valgte kunder, og resultatet viser at bredbånd med fri bruk fører til at kundene benytter nettet intensivt.

41 prosent av kundene svarer at de i gjennomsnitt benytter bredbåndet mer enn 30 timer i uken, og 58 prosent svarer at de tilbringer mer enn 20 timer i uken på Internett. Kun 14 prosent svarer at de benytter Internett mindre enn 10 timer i uken.

Undersøkelsen viser at fortsatt benyttes bredbåndet i stor grad til e-post, nettaviser, informasjonsinnhenting og nettbank, men aktiviteter som chatting og Internett-spill tar stadig større del av tiden på Internett. Relativt få svarer at de bruker mye tid på nedlasting av programvare, musikk og film.

- Undersøkelsen viser at tilgang til bredbånd med fri bruk gjør at vi bruker Internett betydelig mer enn tidligere. At så mange som 41 prosent av de spurte bruker bredbåndet mer enn 30 timer i uken er oppsiktsvekkende. Atferden ser ut til å endres når tilgangen til tjenester på Internett forenkles, og det ser også ut til at aktiviteten på Internett gradvis endres når kundene tar i bruk bredbånd, sier administrerende direktør Eirik Lunde.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere