RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Britisk PR-bransje blir mer strategisk

Sist oppdatert:
En britisk undersøkelse viser at kunder i økende grad bruker PR-byråer som strategiske rådgivere og ikke for å sikre seg mediedekning, som har vært det vanlige.

Ifølge en undersøkelse gjennomført av den britiske bransjeorganisasjonen Institute for Public Relations (IPR) i samarbeid med det britiske nærings- og handelsdepartementet (DTI), har PR-bransjen forandret seg mye gjennom de siste ti årene.

Mens PR tidligere i stor grad ble brukt for å sikre seg presseoppslag, spiller PR nå en mye mer strategisk rolle for bedrifter og organisasjoner. PR-byråer blir blant annet i økende grad brukt av bedrifter til å kommunisere med aksjonærer, ettersom markedet krever en økende grad av åpenhet.

Undersøkelsen viser at PR-industrien i økende grad bør reposisjonere seg som strategiske rådgivere.

Michael Murphy, formann i styringsgruppen med IPR/DTI, mener undersøkelsen viser hvor viktig PR-industrien er for britisk økonomi og at dette kan økes enda mer hvis bedriftsledere forstår hvordan de best kan utnytte PR-industriens potensial.

Les hele undersøkelsen her

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere