RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bruker TV2-kjendiser i Kanal 4-markedsføring

Sist oppdatert:
TV2-kjendisene Frithjof Wilborn, Davy Watne, Christine Korme og Siri Kalvig blir brukt for å selge Kanal 4 til potensielle annonsører, skriver VG.

Problemer er at kjendisene ikke vet at de "jobber" for Kanal 4. Heller ikke TV2-sjef Kåre Valebrokk kjenner til at de har skiftet beite.

- Det hadde vært greit hvis jeg hadde blitt spurt. Kanal 4 er kanskje litt tidlig ute, men jeg klarer ikke å hisse meg opp over denne saken, sier Valebrokk til VG.

I presentasjonen av kanal 4 overfor potensielle kunder blir bilder av TV-kjendisene brukt for å forklare samarbeidet med TV2.

- Foilen er ment som en illustrasjon på at vi arbeider med å få til et samarbeid med TV2 om felles bruk av kjente profiler. Ikke nødvendigvis disse, sier markedsdirektør Rune Remøy i Kanal 4. Han innrømmer til VG at ingen av kjendisene har blitt spurt om å jobbe for Kanal 4 og at bruken av kjendisene til profilering ikke har vært avklart.

- Det kan godt være at noen i TV2 kommer til å jobb for Kanal 4, men det vil være frivillig, sier Valebrokk.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere