Bunnpris legger seg flate

Foto: Hedda Estensen (Avisa Nordland)

- Det er ikke slik vi ønsker å behandle våre ansatte, sier Bunnpris.

18.07.12 16:21

Onsdag skrev Avisa Nordland om den ansatte ved Bunnpris Stormyra som hadde mottat oppsigelse via sms, noe som også ble omtalt på Nettavisen.

I tekstmeldingen sendt tirsdag 3. juli skrev butikksjefen ved Bunnpris Stormyra at den ansatte egnet seg best som "sosialklient" og ønsket han «lykke til med navinga».

Les mer: Sparket via sms

Legger seg flate
Driftssjefen i Bunnpris har vært i kontakt med Jørgen Storhaug som er daglig leder ved Bunnpris Stormyra i forbindelse med saken.

- Jeg har ikke annet å si enn at vi legger oss fullstendig langflate. Det er ikke sånn her vi ønsker å behandle våre ansatte, sier Skonseng til AN.no.

(artikkelen fortsetter under bildet)

Foto: Hedda Estensen

Beklager «brøleren»
- Vi er et stort konsern og ønsker å være seriøse. Jeg snakket med Storhaug på tirsdag og tror han forstår at han har gjort en stor feil. Han har gitt uttrykk for at han angrer på det han gjorde, sier Skonseng.

Han bekrefter at Bunnpris har trukket oppsigelsen som ble sendt på sms til den ansatte.

- Ikke noe hyggelig
Skonseng har full forståelse for at den ansatte ikke ønsker å ta tilbake jobben.

- Det er klart at det er ikke noe hyggelig å få en slik sms. Det finnes klare avtaleverk for hvordan ting skal være mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, og her har det skjedd et klart brudd på disse retningslinjene, sier driftssjefen i Bunnpris

Les flere saker fra Avisa Nordland.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.