*Nettavisen* Nyheter.

Concept i startgropen med nysatsing

Sponsorselskapet Concept Communication ønsker å fylle tomrommet etter Sponsor Service og er i ferd med å begi seg inn i sportsmarkedet.

20.06.08 11:07

Concept Communication har sin sponsorerfaring fra områder som kultur, musikk og film og har blant annet ansvaret for sponsorkontraktene til landets største rockefestival, Quart Festivalen.

- Vi ser et stort potensial for alternative kommunikasjonsmetoder i sportsmarkedet, heter det i en pressemelding fra selskapet.

I tillegg mener Concept Communication at det er et vakuum etter at Sponsor Service gikk over ende. Dette vakuumet ønsker de å fylle. For å lede satsingen har selskapet knyttet til seg Eigil Rian, som kommer fra nettopp Sponsor Service, hvor han var internasjonal direktør med ansvar for all utenlandsvirksomhet.

Ifølge Rian er Concepts ambisjoner å jobbe nordisk, og de har allerede sikret seg rettighetene til VM i Friidrett Helsingfors 2005 og VM i Ishockey for det nordiske markedet. De er i tillegg i ferd med å avslutte forhandlinger om rettighetene til en rekke spennende sportsarrangementer.

- Vi ser en klar økt etterspørsel etter innovative og alternative kommunikasjonskanaler med direkte målbar effekt sier administrerende direktør Morten Sandberg i Concept Communications.

- Jeg er overbevist om at sportsmarkedet er åpen for nytenkning, legger han til.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.