RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Cox lanserer nytt Nokia-produkt

Sist oppdatert:
Den nye spillkonsollen N-Gage skal lanseres verden over til høsten. I Norge blir det Cox som står bak PR-arbeidet.

I mange år har mobilprodusenten Nokia samarbeidet med PR-giganten Burson-Marsteller med PR- og informasjonsarbeid i Norge, mens BM blir ikke valgt når den finske mobilgiganten lanserer sitt multifunksjonsprodukt, N-Gage, til høsten.

N-Gage er Nokias nye kombinerte mobil og spillmaskin som lanseres over hele verden i oktober i år.

I stedet for å la Burson-Marsteller gjøre det, er det denne gangen Cox PR som skal ta seg av PR- og informasjonsarbeidet. Ifølge leder for Cox PR, Dag Stokken, har de fått oppdraget gjennom det svenske PR-byrået Prime, som er hovedansvarlig for lanseringen i de Nordiske landene. I Danmark er det PR-byrået ABC som står bak informasjonsarbeidet.

- Det vil bli snakk om vanlig PR-arbeid rundt introduksjonen av N-Gage og vår kontrakt er med Prime, ikke med Nokia, sier Stokken til Propaganda og avviser dermed at Cox er valgt til nytt PR-byrå for mobilgiganten.

Kontrakten gjelder bare frem til og med produktet er ferdig lansert en gang mot slutten av året, men Stokken bekrefter at den er betydelig for byrået.

- Det er en stor og spennende kontrakt. Nokia er en av de mest kjente merkevarene og en spennende kunde og Prime er et av de beste byråene på dette området, sier Stokken videre.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere