CRM-kjempe med resultatforbedring

Leverandøren av kundestøttesystemer, Siebel, leverte klar resultatforbedring i siste kvartal

19.05.08 00:53

Siebel leverte tall etter stengning på Wall Street torsdag.



Selskapets omsetning falt 1 prosent til 329,3 millioner dollar, etter fall i serviceinntektene. Lisensinntektene steg imidlertid 13 prosent i perioden.



På bunnlinjen var det klar forbedring. I Siebels første kvartal endte resultatet på 31,7 millioner dollar, eller 6 cent pr. aksje. Dette var opp fra 4,6 millioner dollar, eller 1 cent pr. aksje, i samme periode i fjor.



Analytikerne hadde, ifølge Thomson First Call, i snitt ventet et resultat på 5 cent pr. aksje i Siebels første kvartal.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag