RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Dårlige kunder venter lengst

Sist oppdatert:
Hos Telenor får du dårligere kundeservice om du ringer lite.

Kunder som ringer lite blir nedprioritert i køen til kundeservicen til Telenor, mens de som ringer mye kommer fortere frem i køen. Det bekrefter telegiganten overfor Forbrukerinspektørene.

Når du ringer til kundeservice blir du bedt om å taste telefonnummer, og dette blir benyttet for å organisere en køsystem. Ringer du for under 500 kroner i måneden kommer du lenger bak i køen, melder NRK.

Administrerende direktør for Telenors kundeservice, Erik Helset, bekrefter overfor NRK at systemet fungerer slik. Han mener derimot at de ikke har holdt dette hemmelig, men at de ikke har gått aktivt ut med denne informasjonen.

Forbrukerrådets direktør Erik Lund-Isaksen er ikke begeistret over ordningen, men sier den ikke er ulovlig. Derimot mener Forbrukerrådet at Telenor må gå ut med bedre informasjon når de har en slik ordning.

For tre år siden droppet Telenor en tjeneste der du kunne kjøpe deg frem i køen.

Les flere IT-saker på våre IT-sider.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere