RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

De dårligste unnskyldningene...

(foto. Trening.no)
...for ikke å trene!

(SIDE2): Trener du regelmessig? Og holder du deg konsekvent til planen?

Hvis svaret er nei så har du sikkert brukt noen av unnskyldningene under en gang for mye, skriver nettstedet SHAPE.

Før du overbeviser deg selv om at det er lurt å droppe treningen i dag også så få med deg hvorfor unnskyldningene ikke holder mål.

«Jeg er så trøtt»
Noen ganger hjelper det bare ikke uanstet hvor mange ganger vi hører at trening gir deg energi.
Men å følge treningsplanen er alt i alt nøkkelen til å få mer energi og klare å gå på trening. Jo mer regelmessig du trener jo mer energi får du. Noe som betyr at du ikke kommer til å slange deg på sofaen med en gang du kommer hjem fordi du ikke orker noe annet.

Side2 tester trening - Dette er de siste testene:

- Dette er en partytime - SH'BAM

- Bli kjent med kroppen på nytt - PILATES REFORMER

- Det gir et kick - Parkour

«Jeg har ikke tid»
Tidsklemma er der for de fleste av oss og det kan til tider se helt umulig ut å få klemt inn en treningsøkt, men du trenger i utgangspunktet bare 20 minutter med intensiv trening for å få en effekt. Finn ut hva du kan gjøre på bare 20 minutter før neste stressende periode. Kjøper du deg en trenings-dvd har du spart tiden det tar å komme seg på trening og tar du en joggetur er det bare å spenne på seg joggeskoene. Sykler du til og fra jobb legger du treningen inn i hverdagen.

«Jeg vet ikke hva jeg skal trene»
Ikke føl deg ydmyket av andre «proffe» folk på treningssenteret. De fleste som trener er mest opptatt av sin egen trening uansett og trenger du hjelp med apparatene i studio så spør en av treningsveilederne som går rundt.

«Jeg er ikke i treningshumør»
PMS, krangla med kjæresten, litt småsyk eller bare slapp kan gjøre at trening er det siste du har overskudd til. Men før du dropper treningsøkten så tenk på at trening gir deg masse endorfiner og mest sannsynlig ender opp med å føle deg mye bedre etter en treningsøkt.

For å finne motivasjonen på en dårlig dag kan du prøve disse treningsformene

Da personlig trener på sats, Dan Skjolden svarte Side2-leserne ga han mange gode motivasjonstips.

Les saken her: - Hvordan bli kvitt «lovehandles»?

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere