RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

De mest effektive øvelsene

(foto. Trening.no)
Sist oppdatert:
Det er ikke så vanskelig å komme i form som du kanskje tror.

(SIDE2): Når man ønsker å komme i for er det svært viktig at den treningen man driver med er så effektiv som mulig.

Ifølge nettstedet Medical MD er det noen øvelser som er spesielt nyttige, og under har vi listet opp noen av dem.

Løping
Fordi dette er noe du kan gjøre hvor og når som helst er dette en bra treningsform. Det eneste du trenger er et par komfortable sko og du er klar for å bevege deg.

Intervall
Intervalltrening kan bidra til at du kommer i bedre form, forbrenner flere kalorier og hjelper deg med å gå ned i vekt.

Knebøy
Med denne treningsformen trener du flere muskelgrupper samtidig. Dette gjør dermed knebøy til en svært effektiv øvelse.

Utfall
I likhet med knebøy bruker du alle de største muskelgruppene i nedre del av kroppen, samtidig som øvelsen hjelper deg med å forbedre balansen.

Armhevinger
Denne øvelsen forbedrer styrken i både brystet, skuldrene, triceps og kjernemusklene.

Sit-ups
De fleste kjenner til denne øvelsen, men det er mange måter å gjøre den på. Ligger du på ryggen og løfter oppover er det viktig at korsryggen presses ned mot matta slik at du unngår skade og sørger for at du har teknikken som gjør at magemusklene får kjørt seg.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere