RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Den mest effektive treningen

Foto: Crestock
Sist oppdatert:
Her er treningsformene som er aller best å utøve.

(SIDE2:) Er du lei av hippe treningsformer som ikke egentlig gir noe særlig resultat? WebMD har plukket ut de sju treningsformene som er mest effektive.

Listen viser at det er den gode, gamle treningen som fungerer best. Treningsformene kan dessuten like gjerne brukes hjemme som i et treningsstudio.

1. Å gå
Du kan gjøre det hvor som helst og når som helst, det koster ingenting og du kan selv velge tempo og framgangsmåte. Ingen treningsformer fungerer bedre enn å gå, mener WebMD.

2. Intervalltrening
Hvis du trener med samme tempo hele tiden, er det lett å begynne å «slappe av» med treningen. Med intervalltrening utfordrer du hele tiden kroppen din og treningen blir mer intensiv.

3. Knebøy
Dette kan gjøres både med og uten vekter. I denne øvelsen bruker du flere muskelgrupper samtidig, noe som gir en god effekt.

4. Utfall
Også denne treningsformen jobber med flere muskelgrupper. I tillegg er dette bra for balansen.

5. Push-up
Mange har mareritt om push-up-øktene i gymtimene på skolen, men som voksen innser man ofte hvor nyttig det er. Treningsformen er bra for både bryst, skuldre og armer.

6. Sit-up
Vil du ha en bedre trent mage, bør du satse på denne treningsformen. Det er mange ulike måter å utføre den på, så bruk tid på å finne metoden som passer best for deg.

7. Foroverbøyd hantelroing
Denne øvelsen med vekter er veldig bra for musklene i ryggen og for bicepsene dine.

Se bilder av alle øvelsene på WebMD.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere