Temaet var spennende nok, nemlig "lukten av bil":

Eller: Hva skjer med oss når lukten og lyden av bil forsvinner?

Til å illustrere poenget hadde Elbilforeningen og NAF fått med seg Ronni Le Tekrø, en av Norges fremste gitarister.

Foran en begeistret forsamling urframførte han verket "Porsche", et musikkstykke for el-gitar, keyboards, slagverk - og Porsche.

Se en videosnutt av verket her:

For utenfor Barrique øl og vinstue sto en firesylindet Porsche Boxster 718, med mikrofon koplet til lydpotta. Så hver gang Le Tekrø ga tegn, gikk gasspedalen i bånn og lyden av 300 heskrekrefter veltet inn i det vesle konsertlokalet.

Slikt er vanskelig å få til med elbil, for å si det sånn.

I panelet satt Bjørn Nyland, med tilnavnet Tesla-Bjørn, Oslobyråd Lan Marie Nguyen Berg (MDG), stortingsrepresentant Helge Orten (H) og hjemvendt Washington-korrespondent Tove Bjørgaas fra NRK.

Bjørgaas var forøvrig det friskeste pustet i debatten, da hun levende beskrev følelsen av frihet i USA - og hvordan hun simpelthen elsket å kunne kjøre ned til sentrum av Washington og parkere rett ved hjørnet til Det hvite hus.

Der var det ingen som bestemte hvor du skulle kjøre eller hvor du skulle parkere!

Det kunne Lan Marie Berg godt skjønne. Hun påpekte likevel at i Oslo gir sykkelen veldig mye mer frihet enn bilen!

Forøvrig ga ikke debatten noe særlig nytt, verken for fossilentusiaster eller elbil-eiere (som meg).

Innen 2025, om sju år, skal vi utelukkende selge nullutslippsbiler i Norge. Det var alle enige om skulle holde hardt.

De fleste var også enige om at det virkelig spennende skjer når bilen din begynner å kjøre selv, finner parkeringsplass selv - eller det kommer selvkjørende biler og kjører deg til toget.

Men hva med "lukten av bil"?

Nei, det glemte de helt å snakke om.