RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Henning Gulbrandsen (Oppland Arbeiderblad)

Denne tråbilen koster «bare» 149.000 kroner

Sist oppdatert:
Dette er en tråbil. Av typen dyr, sjelden og eksklusiv.

Vil du at guttepjokken skal imponere litt ekstra i olabilløpet denne høsten?, spør Oppland Arbeiderblad.

I så fall havner du i godt selskap med oljesjeiker i de arabiske land.

999 biler
Bilforretningen Motornova i Ringveien i Gjøvik har lagt ut en tråkkabil for salgs for den nette sum av 149.000 kroner.

- Jeg antar at det finnes bare to av den i Norge. Den andre er i privat eie så vidt jeg vet, sier innehaver Håkon Martin Jostad.

Tråkkabilen er en Audi Autounion type C, 2013 modell. Eller rettere sagt en replikaprodusert racerbil fra 1936. Bilen er produsert på Audi-fabrikken i Tyskland.

Totalt er det laget 999 biler, og doningen som står i Ringveien har fått nummer 107.

- Dette er en tråkkabil av klasse. Den omtales som verdens mest eksklusive tråkkabil. Den har sju gir og kjededrift, skivebrems og håndbrekk. De fleste bilene som er blitt solgt har havnet hos rike oljesjeiker. Vi kjøpte den som utstillingsmodell og den er ubrukt, sier Jostad.

Dyre biler
Motornova i Ringveien har eksistert i fire år og har spesialisert seg på dyre Audier fra 500.000 kroner og oppover. Forretningen har planer om utvidelse med en selger på rimeligere biler.

- Har du prøvd tråkkabilen?

- Nei, jeg har ikke plass til knærne. Og barn har jeg ikke. Men responsen på annonsen har vært god. Dessuten leveres bilen i ei spesialbygd trekasse. Det fine er også at Møller Bil på Gjøvik ikke har maken, sier Jostad.

Les flere saker i Oppland Arbeiderblad

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere