*Nettavisen* Nyheter.

Dette er for drøyt for TV

Foto: Splash News/Women's Aid/ GMTV (Splash News/Women's Aid/ GMTV)

Keira Knightleys TV-reklame mot vold i hjemmet er for sterk.

(SIDE2): Kortfilmen skal rette fokus mot vold i hjemmet skal også samle inn penger til «Women's Aid charity».

Men kampanjen er blitt for sterk kost for britiske TV-skjermer. Styret som godkjenner reklamer som skal sendes på TV mener at promoen er altfor brutal, og forbyr filmen, melder The Sun.

I filmen blir Knightley angrepet av en liksom-kjæreste. Han er sjalu fordi han mener hun har an affære, og reagerer med å legge henne i gulvet og sparke henne.

BAKGRUNN: Slått ned av sjalu kjæreste

Må redusere volden
Reklamen har fått navnet, «The Cut», og har allerde blitt sett over en million ganger på videonettstedet YouTube. Filmen blir kun vist på TV om scenene der Knightley blir slengt i gulvet og sparket redigeres bort.

- Vold i hjemmet dreper to kvinner hver uke, men vi hører sjeldent noe om det, har skuespilleren tidligere uttalt om kampanjen.

Produsenter bak voldsfilmen bekrefter at de fremdeles er i forhandlinger om reklamefilmen kan bli vist eller ikke.

Les Side2-serien om VOLD her:

- Trodde min siste time var kommet
- Jeg har blitt angrepet
- Jeg slo dama
Kona til «Fredrik» er voldelig
- Kan være livsfarlig etter en uke
- Bestemor, pappa slår mamma

Se bilder fra The Cut:

1814

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.