RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Dinamo får sette førstehjelp på dagsorden

Sist oppdatert:
Norsk Luftambulanse ble tildelt årets "Reklame for alvor". Nå er det klart at Dinamo Reklamebyrå skal lage kampanjen, verdt mer enn ti millioner kroner.

Med mål om å vekke oppmerksomhet, skape forståelse og motivere norges befolkning til å lære seg førstehjelp, ble "Stiftelsen Norsk Luftambulanse" tildelt årets "Reklame for alvor".

Vinnerkampanjen ble offentliggjort under et arrangement på Telenor Expo torsdag kveld.

En enstemming jury kom frem til at Dinamo Reklamebyrå sto bak det beste utkastet. Vinnerteamet består av Ingrid Boon Ulfsby, Jennie-Ann Johansson, Stein Simonsen og Thomas Anker.

Ytterligere fire forslag ble nominert, og Dinamo ble valgt foran DDB New Deal, Ogilvy, Grey Direct og McCann.

- Førstehjelp kan virke skremmende og komplisert å utføre, men det er ofte de enkle tiltak som er de beste. Årets vinner av Reklame for Alvor har klart å overføre dette poenget til kommunikasjonen og løst det på en svært fin måte, sier Egil Alv Andreassen, leder av juryen for Reklame for Alvor 2003.

Han legger til at kampanjen ikke umiddelbart får folk til å tenke på førstehjelp.

- Kampanjen avdramatiserer noe veldig dramatisk og bringer på den måten budskapet tydeligere og nærmere oss alle. Ikke bare får vi lyst til å lære mer, vi får også en tydelig grunn og et ønske om å lære oss førstehjelp, sier Egil Alv Andreassen videre.

Årets jury har bestått av AD Annette B. Kriszat fra JBR McCann, tekstforfatter Lars Joachim Grimstad fra Dinamo, AD Jørgen Lauritzen fra Bates, tekstforfatter Elin Dørum Bengtsson fra Ogilvy, AD Stian Johansen fra Leo Burnett, AD Henrik Sæther fra Hei! og ledes av tekstforfatter Egil A. Andreassen fra New Deal DDB.

Reklame for Alvor er reklamebransjens årlige dugnadskampanje for en veldedig sak. Dugnaden arrangeres av reklamebransjens interesseorganisasjon Kreativt Forum. Både utarbeidelse av reklamekampanjen og plassering i mediene gjøres på ideell basis. Reklamebyråer over hele landet deltar i konkurransen om å lage den beste kampanjen. Tidligere år har kampanjen hatt en verdi som overstiger 10 millioner kroner. I år søkte hele 95 ideelle organisasjoner om å få tildelt kampanjen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere