Djuice gir store tap også i Sverige

Telenors Djuice-satsning har vært en gedigen flopp i det norske mobilmarkedet, og det ser ikke ut til at satsningen var mer vellykket i Sverige i fjor for Telenor-sjef John Fredrik Baksaas

19.05.08 01:07

Ifølge Dagens Industri har Telenor tapt over 100 millioner svenske kroner på sin Djuice-satsning i fjor.



Djuice Sverige fikk i følge DI et underskudd på 101,4 millioner kroner, mens tapene i selskapets første driftsår var på 77,7 millioner.



- Det ligger på linje med våre forventninger, sier adm. direktør Per Widerström i Telenor Mobile Sverige til Telekom Online, ifølge DI.



Djuice i Sverige driver som virtuell operatør i det svenske mobilmarkedet, over Vodafones nett.



Djuice hadde i fjor en omsetning på 98,3 millioner kroner, mot 4,3 millioner året etter.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.