RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

DM øker i Cannes Lions

Sist oppdatert:
For to år siden gjorde én-til-én markedsføringen sitt inntog i reklamefilmfestivalen i Cannes, Cannes Lions. Nå puster DM-konkurransen ECHO Awards i ryggen.

Det startet med en prisutdeling og to foredrag. I fjor økte konkurransen og det var en hel dag med foredrag.

- Slik markedet har utviklet seg, er det naturlig for eieren av festivalen å se mot "nye" områder i kommunikasjonsbransjen. På bare et par år har DM-konkurransen i Cannes etablert seg som den nest største etter ECHO Awards i USA, som jo betraktes som VM i DM. Det sier litt om hvilken status Cannes Lions har blant byråer og kreative generelt, daglig leder i NORDMA og styremedlem i FEDMA, Øystein Svarød i en pressemelding.

Til sommeren vil Cannes Lions Direct, som er det offisielle navnet, gå over to dager med en rekke seminarer i tillegg til den prestisjetunge prisutdelingen. I tillegg til sin tidligere samarbeidspartner, Federation of European Direct Marketing (FEDMA) har festivalen knyttet til seg alle de store byråkjedenene i sin programkomité.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere