Gå til sidens hovedinnhold

Dødsstøtet for Braathens?

SAS-konsernet vil ha kun ett varemerke i det norske markedet. Ledelsen lurer nå på om de beholder enten SAS- eller Braathens-navnet

SAS-konsernet vil fjerne enten Braathens- eller SAS-navnet, slik at de får kun ett varemerke i Norge, skriver Dagens Næringliv.



- Jeg kan bekrefte at det finnes en slik plan, og at vi arbeider intenst med dette i øyeblikket. Utover det kan jeg ikke kommentere dette nå, sier informasjonsdirektør Hans Ollongren i SAS-konsernet til avisen.



Sannsynligheten for at SAS kvitter seg med Braathens-navnet er vel relativt stor.



SAS opplyser forøvrig om at navneendringen er et ledd av selskapet kamp for å kutte kostnadene og ta opp konkurransen med lavprisselskapene Norwegian og Nordic Airlink.



Allerede i oktober vil SAS ha kun ett merkenavn i den norske innenrikstrafikken.

Reklame

Her får du oversikt over alle salgene