RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Dreamliner-trøbbel kan bli dyrt for Norwegian

Sist oppdatert:
Oslo (NTB-Tonje Paulsen Solem): Norwegian kan måtte betale millioner til misfornøyde Dreamliner-kunder. Flyselskapet mener omstendighetene er ekstraordinære, men må punge ut hvis Transportklagenemnda er uenig.

Hvis nemnda mener at forsinkede Dreamliner-passasjerer har rett på full kontantkompensasjon på 600 euro (rundt 4.900 kroner), kan millionene strømme ut av Norwegians konto, skriver Dagbladet.

Pengene utbetales for distanser over 3.500 kilometer, og dermed kommer begge langdistanseflygingene til New York og Bangkok inn under regelen.

Norwegian har imidlertid fraskrevet seg ansvaret for kontantkompensasjon fordi de mener omstendighetene er ekstraordinære og har derfor ikke godtatt ett eneste krav så langt.

- Vi følger alltid EUs regelverk for passasjerrettigheter, som i mange av disse tilfellene innebærer at vi dekker mat, drikke og eventuelt hotell mens man venter på at flyet skal gå. Det er jo heller ikke slik at flyselskapene automatisk utbetaler en gitt sum ved forsinkelser over tre timer. Vi forholder oss for øvrig til vedtak som fattes i Transportklagenemnda, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til NTB. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere