RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Drikk melk og gå ned i vekt

Har du noen kilo for mye, anbefales du å spise flere meieriprodukter.

Melk, ost og yoghurt gir deg ikke bare sterkere beinbygning, de bidrar også til å fjerne kiloene fortere.

Øker fettforbrenningen
Flere studier viser nemlig at et høyt inntak av kalsium gir vektreduksjon, lav BMI og små mengder kroppsfett, skriver Aftonbladet.

- En teori er at kalsium sammen med noe annet i melken øker forbrenningen av fett, sier Maja Erlandsson på Svensk Mjölk.

800 milligram
Du bør velge meieriprodukter med lav fettprosent, som lettmelk og yoghurt uten sukker. Ellers kan du oppleve en motsatt effekt av slankekuren, da meieriprodukter ofte inneholder store mengder mettet fett og sukker.

Den anbefalte dagsdosen kalsium er 800 milligram. Liker du ikke melk, har du mulighet til å få i deg kalsium ved å spise blant annet kål, brokkoli og sardiner.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere