*Nettavisen* Nyheter.

Drukner i nye mobilabonnement

Foto: Terje Bendiksby / SCANPIX

Det er full priskrig i det norske mobilmarkedet, og operatørene forsøker alle å kapre deg som kunde. Forvirret? Det er ikke rart - bare i år er det lansert 17 nye abonnementer.

01.09.04 06:54

Håkon Sandven i Post- og Teletilsynet har sett den kraftige økningen i antall abonnement det siste året, og sier det særlig har dukket opp nye nå på sommeren.

Årets nye abonnement:
Telenor Mobil djuice Nonstop
Chess kontant
Combitel Free Call
NetCom Plenty 500
NetCom Plenty 1000
Netnet Advanced
Netnet Classic
Sense abonnement
Sense PåNett
You Privat Gull
PgOne Aktiv
PgOne Star
BS mobil kontroll
Mobilfabrikken abonnement
Mobilfabrikken kontant
Talkmore
Mobyson

- Trenden er at mange av de nye som kommer, er nettbaserte og forhåndsbetalte abonnement. Blant annet har Mobilfabrikken, TalkMore, Mobyson og Sense kommet med denne type abonnement, og mange har dukket opp nå på sommeren.

Selv om det blir stadig flere leverandører og ulike typer mobilabonnementer å forholde seg til, mener Sandven de nye abonnementene gjør det enklere for deg å finne billigst ringepris.

- Selv om det jo finnes veldig mange tilbydere og abonnementer, har mange av de nye en veldig enkel prisstruktur som det er lett å forholde seg til. Har du et abonnement hvor det er ulik ringepris til ulike nett, på kvelden og på dagtid, er det selvfølgelig vanskelig. Dessuten kan vår prisoversikt, www.telepriser.no, hjelpe deg å finne billigste leverandør.

Og det skal bli enda bedre.

- Det pågår fortsatt en priskrig i markedet, og det er definitivt til fordel for forbrukerne, sier Sandven.

Hva synes du om jungelen av tilbydere?

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.