RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

E-postkampanje vant Sølvtaggen

Sist oppdatert:
En kampanje for den Dinamo-produserte filmen ”Play” vant Sølvtaggen for august. – Jeg liker det veldig godt at det er en ren e-postkampanje, sier juryleder Jostein Borgmo.

Det var det interaktive byrået Noon som sto bak e-postkampanjen for spillefilmen "Play", som nylig gikk på kino.

E-postkampanjen, som gikk i sommer, var lagt opp slik at brukerne kunne lage sine egne striper kolorere og fylle ut snakkebobler. Man kan enten sende interne meldinger til kjente eller delta i konkurransen og få bidraget sitt publisert på websiden. Målet med kampanjen var å generere trafikk til nettsiden om spillefilmen,

- Det er en veldig enkel idé som er rett på sak og morsomt løst. Det jeg i tillegg liker veldig godt er at det er en ren e-postkampanje. Man måtte få en mail for å kunne se reklame, sier juryleder Jostein Borgmo.

Han legger også vekt på at brukerne kan leke med produktet og bli kjent med filmen.

Kreativ leder i Noon, Anne Voulab, sier til Propaganda at de bevisst brukte e-post som medium fordi kampanjen gikk midt i sommerferien, en dårlig tid for nettbransjen.

- Vi valgte e-postkort fordi det var midt på sommeren. Folk sitter ikke og surfer så mye da, men de fleste sjekker e-posten sin og vi håpet det kunne gi effekt, sier hun og legger til at folk også kunne leke litt med bilder fra filmen, for å bli kjent med den.

Se kampanjen her

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere