*Nettavisen* Nyheter.

E-postkampanje vant Sølvtaggen

En kampanje for den Dinamo-produserte filmen ”Play” vant Sølvtaggen for august. – Jeg liker det veldig godt at det er en ren e-postkampanje, sier juryleder Jostein Borgmo.

20.06.08 11:04

Det var det interaktive byrået Noon som sto bak e-postkampanjen for spillefilmen "Play", som nylig gikk på kino.

E-postkampanjen, som gikk i sommer, var lagt opp slik at brukerne kunne lage sine egne striper kolorere og fylle ut snakkebobler. Man kan enten sende interne meldinger til kjente eller delta i konkurransen og få bidraget sitt publisert på websiden. Målet med kampanjen var å generere trafikk til nettsiden om spillefilmen,

- Det er en veldig enkel idé som er rett på sak og morsomt løst. Det jeg i tillegg liker veldig godt er at det er en ren e-postkampanje. Man måtte få en mail for å kunne se reklame, sier juryleder Jostein Borgmo.

Han legger også vekt på at brukerne kan leke med produktet og bli kjent med filmen.

Kreativ leder i Noon, Anne Voulab, sier til Propaganda at de bevisst brukte e-post som medium fordi kampanjen gikk midt i sommerferien, en dårlig tid for nettbransjen.

- Vi valgte e-postkort fordi det var midt på sommeren. Folk sitter ikke og surfer så mye da, men de fleste sjekker e-posten sin og vi håpet det kunne gi effekt, sier hun og legger til at folk også kunne leke litt med bilder fra filmen, for å bli kjent med den.

Se kampanjen her

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.