RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Enga + Rimi = sant

Sist oppdatert:
Når Vålerenga spiller serieåpning mot Rosenborg foran et fullsatt Lerkendal er det med Rimi i ryggen, eller rettere sagt på baken.

- I kampen om kundene er vi stolte av å kunne lansere et samarbeid med Oslos storhet og landets mest omtalte klubb, Vålerenga Fotball. Sammen skal vi erobre både byen og landet, sier informasjonsdirektør i ICA Norge Bjørn Takle Friis.

Rimi på shortsen

Etter oppløftende resultater i de 13 røde Rimi-butikkene i Oslo-området fortsetter opptrappingen og det etableres nærmere 50 butikker i løpet av 2009.

Når Enga 15. mars står klare til å banke Rosenborg foran et fullsatt Lerkendal er det med Rimi i ryggen, eller rettere sagt på baken.

- Det er helt klart et strategisk valg når ICA Norge nå velger Vålerenga som samarbeidspartner for å profilere den nye viktige Rimi-logoen. Når vi har valgt oss fotball fins det ikke en bedre og mer riktig klubb for oss å samarbeide med, sier Informasjonsdirektør Bjørn Takle Friis i ICA Norge.

VIF-profil

Han legger til grunn at Rimi er ICA-kjedens lavpriskonsept og har hele 31 av sine 250 butikker i Oslo, der også mesteparten av Engas supporterskare holder til. Rimi har både lange tradisjoner og sin opprinnelse fra Oslo Øst, akkurat som den folkekjære fotballklubben. Når kjeden nå har bestemt at de første 50 butikkene skal etableres i Oslo og områdene rundt var det enda mer innlysende at valget falt på Vålerenga.

Ved siden av økonomisk støtte og posisjonering av nye Rimi er Vålerenga Fotball og ICA Norge opptatt av at samarbeidet skal gi begge parter noe ekstra.

Bredt samarbeid

- Vi ønsker å samarbeide om flere ulike prosjekter, hvor målet er å bidra til å bedre forutsetningene for barn og unge både innenfor idrett og samfunnet generelt. ICA og Vålerenga har allerede hatt suksess med Jobbsjansen, hvor ungdom som har falt utenfor i skolesammenheng får lære seg et yrke og gis muligheten til fast jobb - i tillegg til at de får boltre seg på fotballbanen. Nå satser vi på enda flere suksesshistorier, både på og utenfor banen, sier Takle Friis.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere