RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Få den flateste magen

Sist oppdatert:
Kom julen i forkjøpet! Spis og tren deg slank før jul.

(SIDE2): Du har en hel måned igjen før de virkelige etegildene i jula starter. Og det er absolutt ikke for sent å ta av seg noen kilo eller stramme opp kroppen for å komme inn i julekjolen fra i fjor.

Vi gir deg de beste tipsene for den flateste julemagen:

TRENING
Først må du bli kvitt det verste fettet. Det klarer du kun ved å trene kardiovaskulært. Kardiovaskulær trening er fettforbrennende trening som å løpe, sykle eller svømme. Gjør dette tre ganger i uka i økter på 30 minutter. Tren så sit-ups i 3 x 10 sett og beinhev i 3 x 10 sett etter kondisjonstreningen.

Beinhev gjør du på den måten at du ligger flat ned på ryggen med armene langs siden. Løft så beina opp til 90 graders vinkel, og senk de sakte ned til «rett over gulvhøyde» før du løfter de strake beina opp igjen. Om det blir for tungt, så gjør det samme bare med bøyde bein.

Husk at de fleste aktiviteter trener magen. Fotball, løping, sykling, aerobic, yoga også videre. Vær bevisst på at du skal trene magemusklene litt ekstra når du trener. Når du sitter i sofaen hjemme kan du også stramme musklene i magen eller løfte bena fra bakken mens du sitter i sofaen.

MAT
Spis en god blanding av karbohydrater og proteiner, men med en overvekt av proteiner. Ikke spis mettet fett, men sunne fettsyrer som omega 3, 6 og 9. Spis fisk, grovt brød, grønnsaker og kylling eller rent kjøtt. Ikke spis for mye blandingsprodukter og ferdigmat. Det er verken sunt eller spesielt gunstig om du vil ha en flatere mage.

KONKLUSJON
Både mat og trening har mye å si for hvordan kroppen din ser ut, dessuten er det også en psykisk link her. Når du trener har du ofte ikke så lyst til å forsøple kroppen din med usunn og fet mat heller.

Men husk at du spiser nok når du trener, bare spis de riktige tingene. Kostholdet er det viktigste for en slank figur, mens trening strammer opp kroppen og forebygger mot en rekke sykdommer. Hvis du trener hardt så pass på å få i deg nok frukt og grønt som er proppfulle av antioksidanter som beskytter cellene dine. Trening kan nemlig bryte ned immunforsvaret.

LES OGSÅ:

Spør Jill om trening: Slik får du god kondis

LES OGSÅ:

Den beste motivasjonen til å trene er å gjøre noe du synes er gøy - Bli motivert

LES OGSÅ:

Synes du det er vanskelig å få frem musklene på magen? Det er mange ting som kan gjøre at fettet forsvinner og musklene vokser -Veien til en flat mage

Følg Side2 på mobilen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere