RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Få faste bryster til bikinien

(Scanpix)
Sist oppdatert:
Det finnes ingen magiske produkter, kremer eller apparater som gir deg «struttepupper». Men du kan faktisk få brystene dine til å virke større. Her er tipsene.

Du kan utrette mye ved å trene brystmusklene. Så den gode nyheten er at du kan putte pengene tilbake i bh`en. Her er tre øvelser til fastere pupper – helt gratis!

3 øvelser for fastere bryster
Alle kvinner ønsker seg flotte bryster og det finnes mange produkter i markedet som lover både større og løftede bryster. Kosmetisk kirurgi har blitt en storindustri og stadig flere (og yngre) jenter legger seg under kniven og utfører operasjoner som ikke bare koster mange penger, men som faktisk også innebærer en helsemessig risiko.

Men det finnes ingen mirakelkurer eller produkter som får puppene opp og frem. Bryster er bygd opp av fettvev og størrelsen avhenger av hvor mye fett du lagrer der. Medbestemmende faktorer for dette er gener, vekt, helse og alder. Så det sier seg selv at det er lite man kan gjøre med størrelsen annet enn å legge på seg eller kosmetisk kirurgi. Sistnevnte er da heller ikke en metode å anbefale hvis det ikke er av helsemessige årsaker man har behov for dette.

Den gode nyheten er at du faktisk kan få brystene dine til å virke større, fastere og mer formet ved å trene brystmusklene. En naturlig metode som er gratis, sunn, gøy og helt risikofri!

Her er tre øvelser du kan gjøre hjemme. Gjør 1-3, 8-15 repetisjoner av hver øvelse, 2-3 ganger i uken. Dette vil garantert gi resultater!

1. Modifisert push-up
Ligg på magen, bøy knærne, og kryss anklene. Bøy albuene og plasser håndflatene på gulvet litt til siden og foran skuldrene. Strekk armene og løft kroppen din så du balanserer på håndflatene og knærne. Press haken noen centimeter mot brystet så pannen vender mot gulvet. Stram magemusklene!

Bøy albuene og senk hele kroppen. I stedet for å prøve og berøre gulvet med brystet, senk deg ned til overarmene er parallelle med gulvet - ikke lenger. Press opp igjen. Ikke lås albuene på toppen av bevegelsen og ikke la hodet "droppe ned", slik at du senker hodet mot gulvet uten å bevege andre deler av kroppen.

2. Press suppeboksen
Ligg på ryggen med føttene flatt utstrakt på gulvet og en suppeboks eller manual i hver hånd. Press suppeboksen opp så armene er direkte over skuldrene dine og håndflatene vendt fra kroppen . Trekk inn magemusklene, men ikke press ryggen i gulvet; ikke la den bue seg heller. Press haken mot brystet.

Senk suppeboksene ned og litt til siden til albuene dine så vidt berører gulvet. Press vektene tilbake opp og pass på ikke å låse albuene dine eller heise skulderbladene opp fra gulvet. (PS: Bruk suppebokser med lik tyngde. Når disse blir for lette kan du f.eks. bytte til to større bokser med bønner.)

3. Skråløft
Ligg på gulvet med hodet, nakken og øvre del av ryggen støttet opp av flere store puter. Hold en suppeboks eller manual i hver hånd og press vektene direkte over brystet ditt med håndflatene mot hverandre. Press haken mot brystet slik at nakken din er i linje med resten av ryggraden, og hold din naturlige ryggstilling, verken bøyd eller flatet.

Spre armene dine fra hverandre så albuene beveger seg ned og til siden og senk vektene til albuene dine så vidt berører gulvet. Oppretthold en konstant bøy i albuene og løft vektene tilbake opp. Se for deg at du har en tønne liggende på brystet ditt og at du må holde armene vide for å nå rundt den.

Et lite tips helt til slutt: Rett deg opp! Luter du fremover vil puppene peke nedover.

Tenk på at de skal peke rett frem – som to frontlys. Ryggen din vil takke deg og gutta vil helt klart legge enda bedre merke til deg.

Kilde: Liz Neporent, M.A. The Ultimate Body: 10 Perfect Workouts for Women.

Relaterte linker fra Klikk.no:
Pass på puppene!
Hvilken figurtype har du?
Norske pupper blir større
Vårens heteste undertøystrend!
Sjekk årets bademote!
Figurguide til badetøyet

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere