*Nettavisen* Nyheter.

Få superkroppen i 2007

Er du klar for forandringer? Vi viser deg hvordan du kommer i form på raskest mulig måte.

03.01.07 19:51

(SIDE2): - Om du skal i form raskt, er det aller viktigste å sørge for nok og effektiv trening uten å bli skadet. Det er mye større skaderisiko hos utrente enn veltrente. Det beste du gjør da er å velge flere ulike aktiviteter. Ensidighet er nemlig skadelig, sier treningsfaglig ansvarlig i S.A.T.S Norge, Jill Jahrmann.

Spis riktigere
- Julekiloene vil fordufte når du legger om til en hverdag med sunn, jevn måltidsrytme (tre hovedmåltider og 2-3 mellommåltider), sørg for å trene jevnt og trutt et par ganger i uken. Det er ingen vits i å stresse, for kroppen bruker sin egen tid på å justere til en sunnere livsstil.

Bli med på Side2' treningsundersøkelse. Svar på spørsmål om dine treningsvaner her

Få hjelp
- Ikke prøv helt på egen hånd i januarmørket. Meld deg heller inn på et treningssenter eller på faste treningspartier, gjerne sammen med en venn. Sett opp faste tider til treningsøkter slik at de ligger inne i kalenderen når uka starter. Det er ingen vits i å gi deg selv muligheten til å vurdere om du skal eller ikke skal trene i dag.

LES MER HELSE HER

Vår egen treningsekspert har mange gode råd til hvordan du kan bli kvitt juleflesket - Les for eksempel «Hvorfor du ikke blir tynn» - Cornelis' treningsblogg

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag