*Nettavisen* Nyheter.

Farlig å vokse

De største reklamebyråene har tapt et par hundre millioner i inntekt siden de var på topp. Viktigere å være god, enn å være størst, mener New Deal-sjef Rolf Stokke.

20.06.08 11:02

Reklamefolket snakker om vekst. Både Ogilvy, McCann-Erickson og Virtual Garden satser på å vokse, til andre byråers forbauselse.

- Vi har ikke planer om å bli nummer en, to, tre eller fire. Jeg ser ikke poenget i å hige etter å bli større når du heller bør hige etter å bli bedre, sier Rolf Stokke (bildet), sjef i New Deal, til Dagens Næringsliv.

Han mener det er farlig å danne for store byråer og at smerteterskelen ligger på 150 ansatte. New Deal DDB er Norges femte største byrå med 80 ansatte, og inntekter på snaue 90 millioner kroner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.