RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Farskaps-DM på Blindern

Sist oppdatert:
Med private brev og politianmeldelser ønsket Dinamo og Posten å pirre Blindern-studentene til å melde adresseendring.

På lesesaler, kaféer og uteområder på Blindern kunne studentene finne lesestoff utenom det vanlige.

I en litt uvanlig reklamekampanje har Dinamo Reklamebyrå lagt ut det som så ut til å være brev av det private slaget. Stuntet var en del av en kampanje for Posten, der budskapet var å få studentene til å huske å melde adresseendring når de flytter.

Målet med kampanjen er å minne studenter på at om de ikke melder adresseendring, havner posten der studenten bodde tidligere, enten hjemme hos foreldrene, eller kanskje i ditt gamle kollektiv. Idéen var derfor å vise hvor ille det kan være når personlig post fra studietiden havner i feil hender, melder Dinamo.

- Brevene var brettet i tre deler, slik at man bare kunne lese den øverste tredjedelen uten å røre arket. Inngangen på brevene var skrevet for å pirre nysgjerrigheten til de som kom over de "gjenglemte" brevene så mye som mulig, sier AD Thomas Anker.

Et av brevene lot til å være resultat av en farskapstest fra Norsk DNA-lab, et annet var en ordrebekreftelse fra Sexy Mama Toy Shop, et tredje var et forelegg fra Oslo politikammer etter en fuktig studentfest. Brevene var brettet slik at man ble fristet til å lese videre, men der fant man ikke mer intrikate opplysninger, men et kort budskap om at man må melde fra når man flytter for å få ha posten sin for seg selv.

- Det var spennende å sitte i hjørnet av lesesalen og følge med. De fleste nølte først og så seg litt over skuldra før de turde å brette ut for å lese fortsettelsen. Det ble en del latter, men noen så også litt skyldbetynget ut over å ha blitt tatt på fersken i å lese noe de visste ikke var til dem. Sånn sett virket det som om budskapet nådde temmelig godt fram, sier Anker.

Øvrige kampanjeelementer var helsides annonser og en interaktiv nettløsning, som har gått på de største nettavisene.

Foruten Anker besto teamet av tekstforfatter Stein Simonsen, konsulent Svein Sælid og prosjektleder Lise Schelvan.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere