RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Findexa profilerer norske bedrifter utenlands

Sist oppdatert:
Findexa kjøper Index Publishing, som gir ut en av de viktigste markedsføringskanalene for norsk industri i utlandet.

I samarbeid med Norges Eksportråd skal Findexa gi norske eksportbedrifter enda bedre profilering ute. Selskapet kjøper 51 prosent av Index Publishing AS.

Selskapet omtales som en av de viktigste markedsføringskanalene for norsk industri i utlandet. Index gir ut en rekke publikasjoner som benyttes aktivt av Norges Eksportråd, Norges ambassader, NHO, SND og mange bransjeforeninger.

- Vi kjøper 51 prosent av Index for å styrke vår satsing innen området business-to-business, sier viseadministrerende direktør i Findexa, Wenche Holen.

I en pressemeldin opplyser hun at de det siste året har utvidet tjenestespekteret til BizKit, som er deres eksisterende merkevare i dette segmentet. Satsingen på Index Publishing blir en naturlig forlengelse av denne strategien.

- Med kompetansen og ressursene til Index skal vi sammen skape og utvikle enda bedre tjenester. Dette vil ytterligere styrke norsk næringslivs muligheter internasjonalt, sier hun videre.

Index driver blant annet Norges offisielle eksportportal, Nortrade.com, i tillegg til flere trykte kataloger.

- Vi vil styrke vår posisjon innen internasjonal profilering av norsk næringsliv og norske bedrifter. Findexa er en naturlig partner fordi de setter oss i stand til å gjøre norsk næringsliv enda bedre kjent, sier daglig leder i Index Publishing Henrik Ulven i pressemeldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere