RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fjerner markedsføring for Bieber-konsert

Oslo (NTB-Markus Weisser): Konsertarrangøren Atomic Soul drev med ulovlig markedsføring rettet mot barn, ifølge Forbrukerombudet. Tirsdag kveld ble oppfordringene til billettkjøp fjernet fra arrangørens Facebook-side.

- Vi følger umiddelbart Forbrukerombudets anbefalinger. Markedsføringen var ikke ment slik den har blitt fremstilt, men vi har nå selvfølgelig fjernet oppfordringene til kjøp av billetter, sier promoter Peer Osmundsvaag i Atomic Soul til NTB tirsdag kveld.

På Facebook-siden sto det blant annet:

«Løp, kast deg på sykkelen eller få noen til å kjøre deg.» og «Tips til alle som ikke har kort eller kun har ungdomskort. Gå på Narvesen eller 7 eleven og kjøp et Spendon kort. Det kan du bruke til å betale billetter på nettet med. Lykke til :-)», ifølge NRK.

- Atomic Soul henvender seg direkte til barna med oppfordringer om å kjøpe billetter, noe som altså er forbudt, sa forbrukerombud Gry Nergård tidligere tirsdag. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere