Gå til sidens hovedinnhold

Flere byråer leverer til Stella

Flere byråer leverte inn jobber til årets Stella-konkurranse, men færre arbeider ble innlevert. - Årets innsendte arbeider viser at det ikke er noen motsetning mellom effektiv og kreativ reklame, sier KFs Sol Olving.

Det stunder mot Kreativt Forums konkurranse for effektiv reklame, Stella. Mandag 25. august var fristen for innlevering av bidrag til konkurransen og da fristen gikk ut var det levert inn 20 arbeider, en mindre enn i 2001, da konkurransen sist ble arrangert. Totalt er 13 forskjellige byråer representert, hvorav to utenfor Osloregionen. I 2001 leverte 11 byråer inn arbeider til effektivitetskonkurransen.

- Vi har fortsatt noen usikre cases som skyldes sykemeldinger, virusangrep og dataproblemer i innspurten. Vi har derfor gått en runde med oss selv og gitt disse noen få dagers utsettelse, sier Sol M Olving, daglig leder i Kreativt Forum i en melding fra foreningen.

Olving peker på at de sett under et ser en kvalitetsheving på arbeidene som er levert inn sammenlignet med forrige gang.

- Årets innsendte arbeider viser at det ikke er noen motsetning mellom effektiv og kreativ reklame. Annonsøren får resultater når reklamen er kreativ og nytenkende. STELLA er viktig for å synliggjøre reklamens verdi for den enkelte bedrifts verdiskapning, og bidrar til å få faget inn på styrerommet der det faktisk hører hjemme, sier hun.

Hensikten med STELLA er å stimulere reklamebransjen til å arbeide for bedre dokumentasjon av hvordan reklamen bidrar til verdiskapning for annonsørene, samt gi læring om hvordan reklamen virker.

Vurderingskriteriene er primært basert på reklamen og dens dokumenterte kommunikasjonseffekter, sekundært på dokumenterte salgseffekter.

Reklame

Black weekend: Salgene fortsetter - Her får du oversikten du trenger