Gå til sidens hovedinnhold

Flyselskap tester nytt konsept for å tjene en ekstra slant

Tilbyr økonomipassasjerer en hel seterad som kan brukes som seng.

Den kommersielle luftfarten er ekstremt hardt rammet av pandemien, og mange flyselskaper er helt på felgen grunnet fraværet av flypassasjerer.

Nå har flyselskapet Lufthansa kommet opp med et nytt konsept hvor de kan utnytte de tomme flysetene.

Det nye konseptet Sleeper's Row går ut på at flypassasjerer på økonomiklasse kan kjøpe seg en hel seterad på tre til fire seter og bruke det som seng.

Prøveordningen gjelder i første omgang på flygninger fra Frankfurt i Tyskland til São Paulo i Brasil i tidsperioden 18. november til midten av desember, opplyser flyselskapet på sine egne sider.

Les også

Skjebnesvangert å ha penger til gode fra Norwegian: - De har blitt ført bak lyset

- På søken etter å tilby innovative løsninger for å bedre din komfort, vil Lufthansa tilby vårt nye produkt «Sleeper’s Row» i en prøvetid på strekningen Frankfurt-São Paulo, skriver flyselskapet.

Reisende som benytter seg av oppgraderingen, vil i tillegg få tilgang til pledd, en tynn madrass og pute for å gjøre opplevelsen ekstra komfortabel.

Reisende må kjøpe oppgraderingen enten ved innsjekking på flyplassen eller ved gaten.

Prisen på oppgraderingen er 220 euro, som tilsvarer 2320 kroner, som kommer i tillegg til selve flybilletten.

Konseptet er imidlertid ikke helt nytt. Flyselskapet Air New Zealand har tilbudt sine kunder en tilsvarende oppgradering siden 2011, ifølge CNN.

Kommentarer til denne saken