*Nettavisen* Nyheter.

For dårlig DnB

Flere av kundene til nettjenestene hos DnB NOR Markets har hatt problemer. Nå ber Kredittilsynet storbanken om å skjerpe seg. Les mer her

19.05.08 00:18

DnB NOR Markets er Norges største meglerhus, og har en betydelig andel av nettmeglermarkedet. Men som følge av at nettløsningen til hele banken har hatt problemer, har også de som vil handle verdipapir via nettet hatt problemer.



Etter et IT-tilsyn fra Kredittilsynet hos DnB NOR Markets kommer tilsynsmyndighetene med en klar pekefinger til storbanken.



- Kredittilsynet ber DnB NOR Markets arbeide videre med å stabilisere driften slik at kvaliteten på tjenestene blir i samsvar med det banken informerer kundene om at den tilbyr, skriver tilsynet i sine merknader til banken.



Fungerende seksjonssjef John Thore Olsen ved Kredittilsynet sier til iMarkedet.no at de har bedt DnB NOR Markets ta ansvar for å følge opp problemene knyttet til bruk av nettbanken som distribusjonskanal for aksjetjenester.



Problemer for brukerne

Flere av iMarkedet.nos lesere har de siste månedene opplevd flere ganger at de har opplevd mye nedetid hos Norges største meglerhus, noe som har medført problemer.



Investorene har uansett mulighet til å ringe inn til meglerbordet manuelt, men traderne har uansett opplevd store problemer ettersom realtids kursinformasjon har blitt lammet.



Bedre nå

- Det var i perioder før jul noen problemer og det er ryddet opp i, sier Ottar Ertzeid, leder for DnB NOR Markets til iMarkedet.no. Men Ertzeid sier videre til iMarkedet.no at målsettingen som Kredittilsynet bebuder er ingen uenige om.



Ertzeid har ingen tall som viser at DnB NOR Markets har hatt mer nedetid på sin aksjeløsning enn hva konkurrentene opplever.



- Så vidt jeg vet har det vært god aktivitet på nettløsningen i inneværende år, sier Ertzeid til iMarkedet.no når vi spør om hvordan situasjonen har vært den siste tiden.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.