*Nettavisen* Nyheter.

For varmt for å sove?

Foto: Johannessen, Sara (SCANPIX)

Slik sover du bedre i sommervarmen.

15.07.10 08:46

(SIDE2): Varme sommerkvelder og høye temperaturer kan påvirke nattesøvnen. Du har vanskeligere for å sovne, og du har lettere for å våkne av den minste lyd.

Følg Side2 på Facebook - klikk her!

Her er noen enkle råd for hvordan du kan sovne lettere:

- Ta en kald dusj før du legger deg.

- Ha kjølige sengeklær.

- Sett opp vinduet, gjerne allerede om morgenen, slik at du får god luftsirkulasjon i rommet.

- Ha det kjølig på soverommet. Den ideelle temperaturen når du skal sove er på omkring 18 grader.

- Gjør ting som får deg til å slappe av. Gå en kveldstur, les en bok, skriv et sammendrag om hvordan dagen din har vært.

- Unngå kaffe og hard fysisk aktivitet når det nærmer seg leggetid.

Mer fra Side2.no: Sjekk forsiden nå

Hvis ingen av disse rådene virker kan det være lurt å ta seg en lur midt på dagen.
Les hvordan du kan få best mulig effekt av ettermiddagsluren: Dupper du av?

(Kilde: Aftonbladet.se)

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.