RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Forbrukerrådet vurderer mobilansvar

Mobiltelefon.
Mobiltelefon.
Sist oppdatert:
Kvaliteten på mobiltelefoner og plassering av ansvar har lenge vært et problem. Forbrukerrådet skal nå vurdere produsentens ansvar overfor kundene.

- Vi har hittil i år mottatt over 5000 henvendelser om mobiltelefoner, forteller juridisk leder Jon-Andresa Lange til Forbrukerportalen.

Som følge av problemene skal Forbrukerrådet starte et prosjekt der produsenten skal studeres. Målet er å unngå at ansvaret skyves fra produsent til forhandler i like stort omfang som det gjøres nå.

Elkjøp og Expert gikk i går ut med kritikk mot mobilprodusentene for ikke å ta nok ansvar. De kritiserte samtidig Forbrukerrådet for å hevde 5 års reklamasjonsfrist uten å vurdere kvaliteten på produktet.

Forbrukerrådet er langt på vei enige med forhandlerne om at produsentene må ta mer ansvar. I prosjektet skal spørsmålet om hvordan dette bør skje vurderes, skriver Forbrukerportalen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere