RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Foret de spillegale med reklame

Sist oppdatert:
Tippegale nordmenn får sulten stilt av Norsk Tipping. I sommer var de landets største annonsør, mens Tine var den som økte suverent mest.

Månedlig måler ACNielsen landets største annonsører. Landets største annonsør i juli var Norsk Tipping, med velkjente og prisbelønte reklameprodukter som Oddsen, Tipping og Lotto. Norsk Tipping bukte 17,1 millioner kroner på reklame i juli, noe som var en økning på 71 prosent sammenlignet med juli 2002.

Men det var fire andre annonsører som økte annonseringen med mer enn Norsk Tipping. Landets tredje største annonsør i juli, Tine Norske Meierier, økte sin annonsering med mer enn 663 prosent i forhold til juli i fjor. Til sammen brukte kde 14,8 millioner kroner på å markedsføre sine produkter i juli.

Også Netcom, Emi Music Norway og Norsk Resirk økte sin annonsering med mer enn landets største, Norsk Tipping. Netcom økte med 98 prosent, til 8,1 millioner kroner, Emi økte annonseringen med 96 prosent til 8,2 millioner kroner. Norsk Resirk økte med 87 prosent og brukte ni millioner kroner på å få nordmenn til å resirkulere sine flasker og bokser.

Til sammen brukte landets ti største annonsører over 120 millioner kroner brutto i mediene i juli.

De ti største annonsørene i juli

Norsk Tipping AS: 17,1(+71 prosent)

Telenor Mobil: 16,9 (-24%)

Tine Norske Meierier BA: 14,8(+663 prosent)

Dressmann: 13,3(-4%)

Coca-Cola Norge AS: 12,7(+16 prosent)

Ringnes AS: 10,1(-1 prosent)

Universal Music AS: 10,0(+1 prosent)

Norsk Resirk AS: 9,0(+87 prosent)

Emi Music Norway: 8,2(+96 prosent)

Netcom AS: 8,1(+98 prosent

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere