RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Frontline vil følge spotmarkedet

Sist oppdatert:
Fearnley Fonds opprettholder sin kjøpsanbefaling på Frontline, og forventer at krusutviklingen vil følge utviklingen i spotmarkedet fremover, et marked som ventes å strammes til ytterligere
Fearnley Fonds mener at de lave multiplene på Frontlineaksjen er fantastiske og uholdbare sett i forhold til selskapets størrelse og betydning. Det går frem av en analyseoppdatering.

Markedet har i løpet av de to siste uken steget på høy aktivitet og tilgang på ledige VLCC'er i Midtøsten har falt fra 62 til 46 enheter for de neste 30 dagene den siste uken. Ifølge Fearnely så sliter kvalitetsbefraktere i Fjerne Østen nå med å finne ledig tonnasje.

Fearnley Fonds bemerker at vi fortsatt er i august med god inntjening og rederne i førersetet. I tillegg er oljeprisen over OPEC prisintervall mens den forventede økning i etterspørselen er i startgropen for vintersesongen.

Meglerhuset bemerker at analytikerne ikke har vært spesielt gode til å predikere utviklingen i tankmarkedet de siste 15 til 18 månedene, verken elendigheten i fjor sommer eller det sterke markedet i vinter og i andre kvartal i år.

- Det ser ut til at mange av analytikerne (og sannsynligvis investorene) har brent seg nok til å ikke ville ta et standpunkt, så gå ut fra at aksjen vil følge spotmarkedet, skriver Fearnley Fonds.

Fearnely mener dette vil medfør at det blir mer å hente i aksjen i tråd med økt etterspørsel i tankmarkedet, siden estimatene nå følger spotmarkedet.

Oppsummering:
Anbefaling: Kjøp Kursmål: 150 kroner
Meglerhus: Fearnley Fonds
Dato: 28. august 2003

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere