RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Første Coop-filmer fra New Deal

Sist oppdatert:
New Deal ble nylig valgt som ett av to byråer for Coop. Nå kommer de første reklamefilmene fra den kanten.

Coop er blant landets største annonsører og har nylig hatt en opprydning i hvilke byråer de samarbeider med. Det førte til at New Deal og Try ble valgt på bekostning av Republica og Virtual Garden.

Nå kommer de to første reklamefilmene som New Deal har laget for Coop. Filmene er en fortsettelse av konseptet "litt ditt".

Ifølge markedsdirektør Toril Opsal Thorp i Coop er historien basert på det de mener er et av Norges mest lønnsomme medlemskonsept. Den første av de to filmene tar utgangspunkt i at vi nordmenn har mange ulike interesser og er medlemmer i en mengde organisasjoner og virksomheter, med ulike fordeler og lønnsomhet. Konseptet kommuniserer at ikke alle medlemskap er like lønnsomme.

Filmen bygger på at Coop gir sine medlemmer konkrete medlemsfordeler gjennom kjøpeutbytte, medlemstilbud og medlemsrabatter i samarbeid med partnere. Budskapet er at ikke alle medlemskap er like fornuftige.

- Vi er bevisste i vår merkevarebygging av Coop ved å bygge 'sten' på 'sten' og tydeliggjøre konseptet Coop, sier markedsdirektøren.

Teamet bak filmen er:

Byrå: New Deal DDB

AD: Morten Foss

Tekst: Morten Andresen

Konsulent: Roald Ankerstad

Prosjektleder: Jorunn Wold

Regissør: Morten Tyldum

Produksjonsselskap: Kraftwerk Productions

Produsent: Guri Neby Hilland

Byråprodusenter: Big Deal v/PH Knudsen og Cyril Boije

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere