*Nettavisen* Nyheter.

Fusjonerer reklameovervåkning i Norden

Svenske Admeta kjøper Jarle Ørnebos Digtective og skaper Nordens største selskap på måling av reklameeffekt på Internett

20.06.08 11:04

Sammen danner Admeta og Digtective Nordens største tilbyder av støttesystemer for nettmarkedsføring. Norske Digtective har allerede aktivitet i Sverige og Admeta som det overtagende selskap legger hovedsetet til Gøteborg.

Digtective er et norsk selskap som ble etablert høsten 1999 med formål å betjene bedriftsmarkedet med Internett-statistikk for brukeradferd, måling og kartlegging. En av grunnleggerne var Yann Skaalen som var en ledende selger i digi.no og senere flyttet til Sverige.

I fjor kom tidligere Active ISP-gründer Jarle Ørnebo inn i det norske selskapet og nå er selskapet solgt.

- At Digtective integreres med Admeta gjør at vi kan skape gode synergier både på den tekniske plattformen og servicegraden overfor våre kunder. Admeta har gode utviklingsmuligheter og kompetanse på teknologisk plattfom som vil styrke Digtective sine kunder, sier Jarle Ørnebo, administrerende direktør i Digtective i en pressemelding.

Admeta tilbyr et system for at bedrifter kan analysere effektiviteten til reklamekampanjer på Internett i sanntid.

Digtective var et av de første selskap som innførte brukeradferdsmålinger for annonsører på Internett.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.