RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Går glipp av milliardmarked

Sist oppdatert:
Britiske annonsører går glipp av et milliardmarked fordi de ignorerer etniske minoriteter i sin markedsføring.

Ifølge en fersk undersøkelse som MediaGuardian, omtaler går britiske annonsører glipp av et marked verdt opp til 32 milliarder pund, eller rundt 350 milliarder kroner, fordi de ikke retter sin markedsføring mot etniske minoriteter.

Studiet, som er gjennomført av "Institute of Practitioners in Advertising", viser at ikke mer enn fire prosent av de ansatte i britiske reklamebyråer kommer fra etniske minoriteter, i motsetning til åtte prosent på landsbasis, mens nær en tredjedel av Londons innbyggere er innvandrere.

- Vi må forstå at Storbritannia er et multikulturelt samfunn. På samme måte , sier Anjna Raheja, en av forfatterne bak undersøkelsen, til MediaGuardian.

I undersøkelsen heter det blant annet at annonsører ignorerer som er på topp, for eksempel er det mer sannsynlig at innvandrere fra Sør-Asia har betal-TV, mobiltelefon, DVD-spiller og PC enn resten av befolkningen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere