RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gasseksplosjon i Kansas i USA

Kansas (NTB): Flammene sto opp fra en populær restaurant i Kansas tirsdag kveld etter at en gassledning eksploderte like i nærheten.

Knust glass og murstein lå strødd ved restauranten etter den kraftige eksplosjonen, men politiet har så langt ikke meldt om omkomne, ifølge The New York Times.

16 mennesker skal være skadd i eksplosjonen. For to av dem er tilstanden kritisk, mens én har fått alvorlige skader.

Sent tirsdag kveld gjennomsøkte brannmannskaper ruinene av restauranten med hunder for å finne eventuelle overlevende. Restauranten ligger i det utendørs shoppingområdet Country Club Plaza.

Gasselskapet som forsyner området, Missouri Gas Energy, opplyser at eksplosjonen trolig ble forårsaket av at byggearbeidere kom borti en gassledning.

Innbyggere i området hadde klaget over en sterk gasslukt dagen før eksplosjonen. På grunn av lukten, brukte ikke restauranten kjøkkenet da det eksploderte. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere