*Nettavisen* Nyheter.

Gjestfri amerikaner

Amerikanske båtprodusenter har sin egen, herlige oppfatning av hvordan store cruisermodeller skal bygges.

05.03.08 07:45

Bayliner 320 er en ny og rommelig turbåt fra det store, amerikanske verftet.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: Bayliner

Båten leveres med to ulike løsninger under dekk. Den ene versjonen har en stor sofaløsning som lett skal kunne gjøres om til soveplass.

I den andre har man spart plassen lengst fram til en egen sovekabin, slik at man får to separate sovekabiner.

Flere båtnyheter finner du på Kastloss.no.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: Bayliner

Godt utstyrt bysse og wetbar på akterdekk
Felles for begge versjonene er en lukket midtkabin og fullt utstyrt bysse med kjøleskap, mikrobølgeovn og elektrisk ovn.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: Bayliner

Ifølge Bayliner skal båten også ha en fin og åpen cockpit på ett plan, slik at man slipper trinn og ulike nivåer.

En stor badeplattform og bred dør inn til cockpit skal gjøre det enkelt å komme seg ut og inn.

Alt om båt: Kastloss.no

L-sofaen akter skal fort kunne gjøres om til solplass. Du har også en wetbar som gjør det mulig å tilberede forfriskninger eller enkle måltider ute i cockpit.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: Bayliner

Motoralternativer
Som mange andre amerikanske cruisere, leveres Bayliner med både bensin- og dieselmotorer.

Rimeligste versjon koster snaut 1,4 millioner med 2x260 hk bensin (5,0-liters V8).

Dyrest er båten med det mest "norske" motoralternativet, 2x270 hk Cummins Mercruiser diesel. Da starter prisen på drøyt 1,7 millioner.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: Bayliner

Tekniske data:
Lengde: 10,8 m
Bredde: 3,35 m
Vekt: Ca. 4980 kg
Drivstofftank: 605 l
Vanntank: 132 l
Septiktank: 113 l

Nye artikler om båt hver dag: Sjekk Kastloss.no.

Mer om båt finner du i Nettavisens båtmagasin.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.