RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

GMN fester grepet

God morgen, Norge! har festet grepet på morgenseerne og øker dag for dag i konkurransen med NRK.

85 000 seere fulgte GMN mandag morgen, mens NRKs frokost-tv hadde et snitt på 48 000 seere. Dette gir en markedsandel på 57 til TV 2 og 32,1 til NRK.

NRK var såvidt større enn TV 2 på premieredagen, som var morgenen etter valget. Etter dette har GMN vært størst samtlige dager, og avstanden ser bare ut til å øke.

- Klart vi er kjempefornøyde. Men vi har nettopp startet en konkurranse som vil pågå i lang tid fremover, så vi synes det er for tidlig å sprette champagneflaskene allerede nå, sier redaktør Anders Hoff i GMN.

Etter fem dager med konkurranse har GMN et snitt på 79 000 seere og en markedsandel på 49,2, mens NRKs frokost-tv har et snitt på 62 000 seere og en markedsandel på 38,6.

- Vi håper trenden fra de siste dagene fortsetter, for nå øker avstanden dag for dag i vår favør, sier Hoff.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere