God start for Filmkanalen

Tross sin lave profil har TV 2 Filmkanalen hatt en god oppstart. 5, 4 prosent av befolkningen har vært innom kanalen.

18.10.06 09:53

TV 2 Filmkanalen, som nå har vært på luften én måned, har gjort det bedre enn forventet. 207.000 personer har vært innom kanalen den første måneden, noe som utgjør 5,4 % av befolkningen.

TV 2-ledelsen er godt fornøyd med tallene.

- Vi er kommet godt i gang, sier konserndirektør Rune Indrøy.

Kanalens markedsandel i oppstartsmåneden har vært 0,28 prosent totalt og 0,82 prosent blant parabolhustandene. Distribusjonen er høyest hos parabolseerne, hvor 14 prosent har sett minst tre sammenhengende minutter på kanalen.

De gode tallene kommer til tross for filmkanalens lave profil.

- Vi bestemte oss for å gå i gang i det stille, så vil vi gjøre kanalen mer synlig etterhvert, sier Indrøy.

TV 2 Zebra hadde til sammenligning en andel på 0,37% den første måneden.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.