Det skriver godteriselskapet i en e-post til sine norske kunder. I flere måneder har norske kunder etterlyst sine godteribestillinger, og nå skriver selskapet at de legger ned umiddelbart. De skal likevel bestrebe seg for å refundere det kundene har utestående.
På hjemmesiden går det ikke an lenger å bestille noe som helst, selv om siden fortsatt er oppe og går.
Lite tillit hos investorene
Nedleggelsen kommer i kjølvannet av at norske kunder har rast lenge mot godteriselskapet, fordi de ikke har klart å levere godteribestillingene.
– Vi har ingen kommentarer utover det som er sendt ut, skriver talsperson Rino Haugen i Gottekungen i en SMS til E24.
Selskapet fikk flere negative medieoppslag i sommer, etter en storm av klager fra norske kunder i sosiale medier. Folk etterlyste godteriet sitt, som de aldri mottok. De fikk heller ikke hjelp fra kundeservice.
I nevnte e-post skriver de at dette førte til liten tiltro blant potensielle investorer.
Fredrikstad-eiere
Butikken ble startet av fire personer fra Fredrikstad i november 2017 og konseptet deres gikk ut på å selge brus og godteri til svenske priser på nett.
Onsdag ettermiddag ligger det ute en beskjed på Gottekungens nettside om at nettstedet er midlertidig stengt for nye ordre, samtidig kommer det opp meldinger som viser at de siste bestillingene er gjort av kunder så sent som i dag, onsdag.
Den trå høsten til godteriselskapet har att på til påvirket konkurrentene, noe daglig leder i Max Godis, Morten Hansson, har fått merke.
– Vi får mail og telefoner hver dag. Det er snakk om 3-4 telefoner om dagen, sa Hansson til Fredriksstad Blad tidligere i desember.
Han la heller ikke noe skjul på hva han selv synes om saken.
– Vi er forbannet. De ødelegger for oss. Vi mister kunder fordi de gir bransjen et dårlig rykte, og vår kundeservice må bruke mye tid på klager som ikke gjelder oss, sa han.
Hansson tror kundene enten har blandet de to forskjellige selskapene, eller kun er fortvilet over ikke å få svar fra Gottekungen.